Stratejik Plan

 

 

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

 2023-2027 DÖNEMİ

STRATEJİK PLANI 

BİRİM ADI: Sağlık Bilimleri Fakültesi

Fizyoterapi Bölümü

 

Hedef Kartı Şablonu

Amaç (A1)*

A1-Bölümümüzdeki öğretim elemanı sayısını arttırmak

 

A2-Müfredat programını sadeleştirmek

 

A3-Seçmeli derslerin sayısını arttırmak

 

A4-Bölümün ulusal ve uluslararası tanınırlığını arttırmak

 

A5-Araştırma için gerekli olan teknik alt yapıyı güçlendirmek

 

A6-Öğretim elemanı başına düşen araştırma sayısını arttırmak

 

A7-Bölüm genelinde girişimciliği desteklemek

 

A8-Dış paydaşlarla etkileşimi arttırmak

 

A9-Araştırma çıktılarını toplumsal ve ekonomik faydaya dönüştürmek

 

A10-Toplum sağlığına yönelik etkinlikleri arttırmak

Hedef (H1.1)*

H1.1-Öğrenci başına düşen, öğretim elemanı ile olan etkileşimli zamanı arttırmak

H1.2-Öğretim elemanı başına düşen ders yükünü azaltmak

 

H2.1-Ulusal Fizyoterapi ÇEP (Çekirdek Eğitim Programı)’na uyum sağlamak

H2.2-Öğrencilerin sosyal, saha araştırma ve benzeri faaliyetleri için zaman yaratmak

 

H3.1-Öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik çeşitliliği arttırmak

H3.2-Uluslararası eğitim standartlarına ve güncel mesleki yaklaşımlara uyum sağlamak

 

H4.1-Ulusal öğrenci faaliyetlerini arttırmak

H4.2-Uluslararası öğrenci değişim programı faaliyetlerini arttırmak

 

H5.1-Yayın niteliğini geliştirmek

H5.2-Altyapının güçlendirilmesi ile eğitim kalitesini güçlendirmek

 

H6.1-Nitelikli öğretim elemanı yetiştirilmesine destek sağlamak

H6.2-Akademik ilerlemeyi sağlamak

 

H7.1-Girişimciliği desteklemek ve teşvik etmek için bilgilendirme toplantıları yapmak   

H7.2-Girişimcilik ile ilgili olarak bölümde ders açıp müfredatı güncellemek

 

H8.1-Ulusal ve uluslararası organizayonlar düzenlemek

H8.2-Dış paydaşlarla etkileşimi arttırmak için ortak işbirliği çalışmaları yapmak

 

H9.1-Toplumu bilgilendirmeye yönelik faaliyet düzenlemek

H9.2-Koruyucu Fizyoterapi yaklaşımları ile farkındalığı arttırmak

 

H10.1-Basın yayın faaliyetlerini arttırmak

H10.2-Koruyucu sağlık hizmetleri vermek

Performans Göstergesi

Hedefe

Etkisi

(%)**

Plan Dönemi Başlangıç Geğeri

1.

Yıl

2.

Yıl

3.

Yıl

4.

Yıl

5.

Yıl

İzleme Sıklığı ***

Raporlama Sıklığı

PG 1.1.1*

Öğretim elemanı sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 1.2.1*

Öğretim elemanına düşen ders yükü sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 2.1.1*

Eski ve yeni müfredattaki ders sayılarının karşılaştırılması

 

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 2.2.1

Eski ve yeni müfredattaki boş saatleri karşılaştırmak

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 3.1.1

Seçmeli ders sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 3.2.1

Seçmeli ders sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 4.1.1

Faaliyet sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 4.2.1

Öğrenci sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 5.1.1

Ulusal-uluslararası yayın sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 5.2.1

Alt yapı geliştirmeye yönelik başvurulan girişimler

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 6.1.1

Bölüm seminerleri

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 6.2.1

Akademik unvan değişiklikleri

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 7.1.1

Toplantı faaliyetlerinin sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 7.2.1

İlgili dersin müfredatta yer alması

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 8.1.1

Ulusal ve uluslararası bilimsel organizasyon sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 8.2.1

Ulusal ve uluslararası etkinlik ve işbirliği sayısı

 

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 9.1.1

Faaliyet sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 9.2.1

Faaliyet sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 10.1.1

Faaliyet sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

PG 10.2.1

Faaliyet sayısı

 

 

 

 

 

 

 

6 ay

1 yıl

Sorumlu Birim

Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi Bölümü

İşbirliği yapılacak birimler

Hedefi gerçekleşmesinden sorumlu birimin işbirliği yapacağı birim/birimler.

Riskler

Hedefi gerçekleşmesini etkileyebilecek temel risk (en fazla beş tane).

Stratejiler

Hedeflerin nasıl gerçekleştirileceğine yönelik strateji (en fazla üç tane).

Maliyet Tahmini

Hedefe ilişkin toplam tahmini maliyete yer verilir.

Tespitler

Durum analizi sonucu elde edilen ve hedeflere gerekçe oluşturacak bulgular (en fazla beş tane).

İhtiyaçlar

Üst politika belgeleri analizinden gelen ihtiyaçlar ile farklılaşma stratejisinde ortaya konulan tercihler öncelikli olmak üzere tespit edilen sorun alanlarına ilişkin yapılması gerekenler (en fazla beş tane). Hedefin gerekçesini oluşturur.

*Amaçlarda başında “A” harfi olmak üzere birinci düzey; hedeflerde başında “H” harfi olmak üzere ikinci düzey, performans göstergelerinde başında “PG” olmak üzere üçüncü düzeyde numaralandırma tabloda ögterildiği şekilde yapılır.

 **Hedefe etkisi yüzde olarak ifade edilir. (Örn: A göstergesi %30, B göstergesi %70 etkiler gibi.)

***İzleme sıklığı, Sorumlu Birimlerce göstergelere dair gerçekleşmelerin izleneceği dönemlerdir.

 

 

 

Hedefe İlişkin Risk Ve Kontrol Faaliyetleri

Hedef: H1.1 Öğrenci başına düşen, öğretim elemanı ile olan etkileşimli zamanı arttırmak

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Branşlaşmış öğretim elemanı bulamamak

Kadro açılmaması

Kadro talebinde bulunmak

 

 

Öğretim elemanlarında branşlaşmayı teşvik etmek

  

Hedef: H1.2 Öğretim elemanı başına düşen ders yükünü azaltmak

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Kadro açılmaması

Verilen kadroların sınırlı olması

Kadro talebinde bulunulmaya devam edilmesi

 

 

 

 

 

Hedef: H 2.1 Ulusal Fizyoterapi ÇEP (Çekirdek Eğitim Programı)’na uyum sağlamak

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Uyum sürecinde gecikme

Akademisyenlerin ders yükü fazlalığı

Öğretim üyesi sayısının arttırılması

 

Kadro yetersizliği

 

 

 

 

Hedef: H 2.2 Öğrencilerin sosyal, saha araştırma ve benzeri faaliyetleri için zaman yaratmak

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Müfredat programının güncellenmesinde gecikme

Öğretim elemanı sayısının az olması

Öğretim üyesi sayısının arttırılması

 

 

 

 

Hedef: H3.1-Öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik çeşitliliği arttırmak

 

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Farklı alanlarda ders verebilecek öğretim elamanının olmaması

Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması

Branşlaşmış öğretim elemanı istihdamının sağlanması

 

 

 

 

Hedef: H3.2-Uluslararası eğitim standartlarına ve güncel mesleki yaklaşımlara uyum sağlamak

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Akademik veya işbirliği faaliyetlerine yeterince zaman ayırılamaması

Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması

Branşlaşmış öğretim elemanı istihdamının sağlanması

Saha yaratılamaması

 

 

 

Hedef:  H4.1-Ulusal öğrenci faaliyetlerini arttırmak

 

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Teşvik edici faaliyuetlerin az olması

Mali kaynak yetersizliği

Mali teşvikin sağlanması

Öğrencinin mali desteğinin yetersiz olması

Öğrenci ders programının yoğunluğu

İzin alma kolaylığı

Rutin ders programından izin alma güçlüğü

 

Faalihyetlerin not ortalamasına katkıya dönüşeceği ortamın oluşturulması

Faaliyetlerin not ortalamasına katkısının olmaması

 

 

 

Hedef: H4.2-Uluslararası öğrenci değişim programı faaliyetlerini arttırmak

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Uluslararası partner bulamamak

Ekonomik teşvik azlığı

Uluslararası partner işbirliğinin arttırılması

 

 

Teşviğin arttıtılması

 

Hedef: H5.1- Yayın niteliğini geliştirmek

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Bağımsız klinik uygulama ünitelerinin olmaması

Yönetmelik zemininin hazır olmaması

Klinik uygulama ünitelerinin kurulması

Hastaya ulaşma güçlüğü

 

Bireysel sağlık danışmanlığı sürecinin başlatılması

 

 

 

 

Hedef: H5.2-Altyapının güçlendirilmesi ile eğitim kalitesini güçlendirmek

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Fiziksel koşulların yetersiz olması

Bina kapasitesinin yetersiz olması

Yeni fiziksel alanların yaratılması

 

 

 

 

Hedef: H6.1-Nitelikli öğretim elemanı yetiştirilmesine destek sağlamak

 

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Lisansüstü eğitim programlarının sınırlı olması

Kadro açılmaması

Kadro talebinde bulunmak

Akademik personel yetersizliği

Verilen kadroların sınırlı olması

Öğretim üyesi sayısının arttırılması

 

Hedef: H6.2-Akademik ilerlemeyi sağlamak

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Yeterli kadro çıkmaması

Kadro açılmaması

Kadro talebinde bulunmaya devam etmek

 

Verilen kadroların sınırlı olması

Öğretim üyesi sayısının arttırılması

 

Hedef: H7.1-Girişimciliği desteklemek ve teşvik etmek için bilgilendirme toplantıları yapmak   

 

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Yeterli zaman ayıramamak

Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması

Branşlaşmış öğretim elemanı istihdamının sağlanması

 

 

 

 

Hedef: H7.2-Girişimcilik ile ilgili olarak bölümde ders açıp müfredatı güncellemek

 

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Yeterli zaman ayıramamak

Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması

Branşlaşmış öğretim elemanı istihdamının sağlanması

Kişi sayısının az olması

 

Öğretim üyesi sayısının arttırılması

İyi yetişmiş öğretim elemanı bulamamak

 

 

 

Hedef:  H8.1-Ulusal ve uluslararası organizayonlar düzenlemek

 

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Ekonomik güçlükler

Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması

Öğretim üyesi sayısının arttırılması

Zamansal güçlükler

 

 

 

Hedef: H8.2-Dış paydaşlarla etkileşimi arttırmak için ortak işbirliği çalışmaları yapmak

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Zamansal güçlükler

Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması

Öğretim üyesi sayısının arttırılması

 

 

 

 

Hedef: H9.1-Toplumu bilgilendirmeye yönelik faaliyet düzenlemek

 

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Zamansal güçlükler

Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması

Öğretim üyesi sayısının arttırılması

 

 

 

 

Hedef: H9.2-Koruyucu Fizyoterapi yaklaşımları ile farkındalığı arttırmak

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Uygulama ünitelerinin olmaması

Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması

Uygulama ünitelerinin kurulması

Zamansal güçlükler

 

Öğretim üyesi sayısının arttırılması

 

Hedef: H10.1-Basın yayın faaliyetlerini arttırmak

 

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Branşlaşmış öğretim üyesi olmaması

Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması

Öğretim üyesi ve elemanı sayısının arttırılması

 

 

 

 

Hedef: H10.2-Koruyucu sağlık hizmetleri vermek

Risk

Açıklama

Kontrol faaliyetleri

Zamansızlık

Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması

Öğretim üyesi ve elemanı sayısının arttırılması

Uygulama ünitelerinin olmaması

 

Uygulama ünitelerinin kurulması

Bu içerik 17.11.2022 tarihinde yayınlandı ve toplam 1346 kez okundu.