S
Stratejik Plan
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
2023-2027 DÖNEMİ
STRATEJİK PLANI
BİRİM ADI: Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi Bölümü
Hedef Kartı Şablonu
Amaç (A1)* |
A1-Bölümümüzdeki öğretim elemanı sayısını arttırmak |
||||||||
|
A2-Müfredat programını sadeleştirmek |
||||||||
|
A3-Seçmeli derslerin sayısını arttırmak |
||||||||
|
A4-Bölümün ulusal ve uluslararası tanınırlığını arttırmak |
||||||||
|
A5-Araştırma için gerekli olan teknik alt yapıyı güçlendirmek |
||||||||
|
A6-Öğretim elemanı başına düşen araştırma sayısını arttırmak |
||||||||
|
A7-Bölüm genelinde girişimciliği desteklemek |
||||||||
|
A8-Dış paydaşlarla etkileşimi arttırmak |
||||||||
|
A9-Araştırma çıktılarını toplumsal ve ekonomik faydaya dönüştürmek |
||||||||
|
A10-Toplum sağlığına yönelik etkinlikleri arttırmak |
||||||||
Hedef (H1.1)* |
H1.1-Öğrenci başına düşen, öğretim elemanı ile olan etkileşimli zamanı arttırmak H1.2-Öğretim elemanı başına düşen ders yükünü azaltmak |
||||||||
|
H2.1-Ulusal Fizyoterapi ÇEP (Çekirdek Eğitim Programı)’na uyum sağlamak H2.2-Öğrencilerin sosyal, saha araştırma ve benzeri faaliyetleri için zaman yaratmak |
||||||||
|
H3.1-Öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik çeşitliliği arttırmak H3.2-Uluslararası eğitim standartlarına ve güncel mesleki yaklaşımlara uyum sağlamak |
||||||||
|
H4.1-Ulusal öğrenci faaliyetlerini arttırmak H4.2-Uluslararası öğrenci değişim programı faaliyetlerini arttırmak |
||||||||
|
H5.1-Yayın niteliğini geliştirmek H5.2-Altyapının güçlendirilmesi ile eğitim kalitesini güçlendirmek |
||||||||
|
H6.1-Nitelikli öğretim elemanı yetiştirilmesine destek sağlamak H6.2-Akademik ilerlemeyi sağlamak |
||||||||
|
H7.1-Girişimciliği desteklemek ve teşvik etmek için bilgilendirme toplantıları yapmak H7.2-Girişimcilik ile ilgili olarak bölümde ders açıp müfredatı güncellemek |
||||||||
|
H8.1-Ulusal ve uluslararası organizayonlar düzenlemek H8.2-Dış paydaşlarla etkileşimi arttırmak için ortak işbirliği çalışmaları yapmak |
||||||||
|
H9.1-Toplumu bilgilendirmeye yönelik faaliyet düzenlemek H9.2-Koruyucu Fizyoterapi yaklaşımları ile farkındalığı arttırmak |
||||||||
|
H10.1-Basın yayın faaliyetlerini arttırmak H10.2-Koruyucu sağlık hizmetleri vermek |
||||||||
Performans Göstergesi |
Hedefe Etkisi (%)** |
Plan Dönemi Başlangıç Geğeri |
1. Yıl |
2. Yıl |
3. Yıl |
4. Yıl |
5. Yıl |
İzleme Sıklığı *** |
Raporlama Sıklığı |
PG 1.1.1* Öğretim elemanı sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 1.2.1* Öğretim elemanına düşen ders yükü sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 2.1.1* Eski ve yeni müfredattaki ders sayılarının karşılaştırılması
|
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 2.2.1 Eski ve yeni müfredattaki boş saatleri karşılaştırmak |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 3.1.1 Seçmeli ders sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 3.2.1 Seçmeli ders sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 4.1.1 Faaliyet sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 4.2.1 Öğrenci sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 5.1.1 Ulusal-uluslararası yayın sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 5.2.1 Alt yapı geliştirmeye yönelik başvurulan girişimler |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 6.1.1 Bölüm seminerleri |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 6.2.1 Akademik unvan değişiklikleri |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 7.1.1 Toplantı faaliyetlerinin sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 7.2.1 İlgili dersin müfredatta yer alması |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 8.1.1 Ulusal ve uluslararası bilimsel organizasyon sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 8.2.1 Ulusal ve uluslararası etkinlik ve işbirliği sayısı
|
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 9.1.1 Faaliyet sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 9.2.1 Faaliyet sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 10.1.1 Faaliyet sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
PG 10.2.1 Faaliyet sayısı |
|
|
|
|
|
|
|
6 ay |
1 yıl |
Sorumlu Birim |
Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi Bölümü |
||||||||
İşbirliği yapılacak birimler |
Hedefi gerçekleşmesinden sorumlu birimin işbirliği yapacağı birim/birimler. |
||||||||
Riskler |
Hedefi gerçekleşmesini etkileyebilecek temel risk (en fazla beş tane). |
||||||||
Stratejiler |
Hedeflerin nasıl gerçekleştirileceğine yönelik strateji (en fazla üç tane). |
||||||||
Maliyet Tahmini |
Hedefe ilişkin toplam tahmini maliyete yer verilir. |
||||||||
Tespitler |
Durum analizi sonucu elde edilen ve hedeflere gerekçe oluşturacak bulgular (en fazla beş tane). |
||||||||
İhtiyaçlar |
Üst politika belgeleri analizinden gelen ihtiyaçlar ile farklılaşma stratejisinde ortaya konulan tercihler öncelikli olmak üzere tespit edilen sorun alanlarına ilişkin yapılması gerekenler (en fazla beş tane). Hedefin gerekçesini oluşturur. |
*Amaçlarda başında “A” harfi olmak üzere birinci düzey; hedeflerde başında “H” harfi olmak üzere ikinci düzey, performans göstergelerinde başında “PG” olmak üzere üçüncü düzeyde numaralandırma tabloda ögterildiği şekilde yapılır.
**Hedefe etkisi yüzde olarak ifade edilir. (Örn: A göstergesi %30, B göstergesi %70 etkiler gibi.)
***İzleme sıklığı, Sorumlu Birimlerce göstergelere dair gerçekleşmelerin izleneceği dönemlerdir.
Hedefe İlişkin Risk Ve Kontrol Faaliyetleri
Hedef: H1.1 Öğrenci başına düşen, öğretim elemanı ile olan etkileşimli zamanı arttırmak |
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Branşlaşmış öğretim elemanı bulamamak |
Kadro açılmaması |
Kadro talebinde bulunmak |
|
|
Öğretim elemanlarında branşlaşmayı teşvik etmek |
Hedef: H1.2 Öğretim elemanı başına düşen ders yükünü azaltmak |
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Kadro açılmaması |
Verilen kadroların sınırlı olması |
Kadro talebinde bulunulmaya devam edilmesi |
|
|
|
Hedef: H 2.1 Ulusal Fizyoterapi ÇEP (Çekirdek Eğitim Programı)’na uyum sağlamak |
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Uyum sürecinde gecikme |
Akademisyenlerin ders yükü fazlalığı |
Öğretim üyesi sayısının arttırılması |
|
Kadro yetersizliği |
|
|
|
|
Hedef: H 2.2 Öğrencilerin sosyal, saha araştırma ve benzeri faaliyetleri için zaman yaratmak |
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Müfredat programının güncellenmesinde gecikme |
Öğretim elemanı sayısının az olması |
Öğretim üyesi sayısının arttırılması |
|
|
|
Hedef: H3.1-Öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik çeşitliliği arttırmak
|
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Farklı alanlarda ders verebilecek öğretim elamanının olmaması |
Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması |
Branşlaşmış öğretim elemanı istihdamının sağlanması |
|
|
|
Hedef: H3.2-Uluslararası eğitim standartlarına ve güncel mesleki yaklaşımlara uyum sağlamak |
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Akademik veya işbirliği faaliyetlerine yeterince zaman ayırılamaması |
Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması |
Branşlaşmış öğretim elemanı istihdamının sağlanması |
Saha yaratılamaması |
|
|
Hedef: H4.1-Ulusal öğrenci faaliyetlerini arttırmak
|
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Teşvik edici faaliyuetlerin az olması |
Mali kaynak yetersizliği |
Mali teşvikin sağlanması |
Öğrencinin mali desteğinin yetersiz olması |
Öğrenci ders programının yoğunluğu |
İzin alma kolaylığı |
Rutin ders programından izin alma güçlüğü |
|
Faalihyetlerin not ortalamasına katkıya dönüşeceği ortamın oluşturulması |
Faaliyetlerin not ortalamasına katkısının olmaması |
|
|
Hedef: H4.2-Uluslararası öğrenci değişim programı faaliyetlerini arttırmak |
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Uluslararası partner bulamamak |
Ekonomik teşvik azlığı |
Uluslararası partner işbirliğinin arttırılması |
|
|
Teşviğin arttıtılması |
Hedef: H5.1- Yayın niteliğini geliştirmek |
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Bağımsız klinik uygulama ünitelerinin olmaması |
Yönetmelik zemininin hazır olmaması |
Klinik uygulama ünitelerinin kurulması |
Hastaya ulaşma güçlüğü |
|
Bireysel sağlık danışmanlığı sürecinin başlatılması |
Hedef: H5.2-Altyapının güçlendirilmesi ile eğitim kalitesini güçlendirmek |
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Fiziksel koşulların yetersiz olması |
Bina kapasitesinin yetersiz olması |
Yeni fiziksel alanların yaratılması |
|
|
|
Hedef: H6.1-Nitelikli öğretim elemanı yetiştirilmesine destek sağlamak
|
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Lisansüstü eğitim programlarının sınırlı olması |
Kadro açılmaması |
Kadro talebinde bulunmak |
Akademik personel yetersizliği |
Verilen kadroların sınırlı olması |
Öğretim üyesi sayısının arttırılması |
Hedef: H6.2-Akademik ilerlemeyi sağlamak |
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Yeterli kadro çıkmaması |
Kadro açılmaması |
Kadro talebinde bulunmaya devam etmek |
|
Verilen kadroların sınırlı olması |
Öğretim üyesi sayısının arttırılması |
Hedef: H7.1-Girişimciliği desteklemek ve teşvik etmek için bilgilendirme toplantıları yapmak
|
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Yeterli zaman ayıramamak |
Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması |
Branşlaşmış öğretim elemanı istihdamının sağlanması |
|
|
|
Hedef: H7.2-Girişimcilik ile ilgili olarak bölümde ders açıp müfredatı güncellemek
|
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Yeterli zaman ayıramamak |
Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması |
Branşlaşmış öğretim elemanı istihdamının sağlanması |
Kişi sayısının az olması |
|
Öğretim üyesi sayısının arttırılması |
İyi yetişmiş öğretim elemanı bulamamak |
|
|
Hedef: H8.1-Ulusal ve uluslararası organizayonlar düzenlemek
|
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Ekonomik güçlükler |
Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması |
Öğretim üyesi sayısının arttırılması |
Zamansal güçlükler |
|
|
Hedef: H8.2-Dış paydaşlarla etkileşimi arttırmak için ortak işbirliği çalışmaları yapmak |
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Zamansal güçlükler |
Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması |
Öğretim üyesi sayısının arttırılması |
|
|
|
Hedef: H9.1-Toplumu bilgilendirmeye yönelik faaliyet düzenlemek
|
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Zamansal güçlükler |
Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması |
Öğretim üyesi sayısının arttırılması |
|
|
|
Hedef: H9.2-Koruyucu Fizyoterapi yaklaşımları ile farkındalığı arttırmak |
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Uygulama ünitelerinin olmaması |
Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması |
Uygulama ünitelerinin kurulması |
Zamansal güçlükler |
|
Öğretim üyesi sayısının arttırılması |
Hedef: H10.1-Basın yayın faaliyetlerini arttırmak
|
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Branşlaşmış öğretim üyesi olmaması |
Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması |
Öğretim üyesi ve elemanı sayısının arttırılması |
|
|
|
Hedef: H10.2-Koruyucu sağlık hizmetleri vermek |
||
Risk |
Açıklama |
Kontrol faaliyetleri |
Zamansızlık |
Branşlaşmış öğretim elemanı sayısının az olması |
Öğretim üyesi ve elemanı sayısının arttırılması |
Uygulama ünitelerinin olmaması |
|
Uygulama ünitelerinin kurulması |